Roboti čiste čuveni most u Sidneju

Australijske vlasti su za čišćenje čuvenog mosta preko Sidnejske luke angažovale dva moćna robota.



Roboti Sendi i Rouzi zaduženi su da sastružu svu prljavštinu sa mosta pre nego što ponovo bude ofarban. Mašine ubrizgavaju vazduh pod velikim pritiskom, odstranjujući rđu i staru farbu sa poznatog australijskog simbola. 

Kako prenosi Bi-Bi-Si, operacija je opisana kao jedan od najznačajnijih programa održavanja na svetu. Čišćenje mosta smatra se veoma opasnim poduhvatom, jer radnike primorava da satima provode u neudobnim pozama, izloženi opasnostima trovanja azbestom i starom farbom.

Roboti, delo naučnika Tehnološkog univerziteta u Sidneju (UTS), najpre skeniraju površine za čišćenje, praveći 3D mape i proračune koliko je snage potrebno da se sa pojedinih delova mosta skine farba.

"Posao čišćenja mosta je veoma riskantan za ljude. Most vibrira zbog saobraćaja i ima kompleksnu strukturu, pa smo se zato obratili UTS-u za pomoć", kazao je predstavnik australijske službe za puteve i vode. 

Jedna od glavnih znamenitosti grada, Sidnejski lučki most, poznat i kao "Vešalica za kaput" (Coathanger) zbog karakterističnog lučnog izgleda, otvoren je u martu 1932. godine, a do 1967. je bio najviša građevina u Sidneju.
Izvor: Tanjug

No comments:

Post a Comment

Roboti čiste čuveni most u Sidneju

Australijske vlasti su za čišćenje čuvenog mosta preko Sidnejske luke angažovale dva moćna robota.



Roboti Sendi i Rouzi zaduženi su da sastružu svu prljavštinu sa mosta pre nego što ponovo bude ofarban. Mašine ubrizgavaju vazduh pod velikim pritiskom, odstranjujući rđu i staru farbu sa poznatog australijskog simbola. 

Kako prenosi Bi-Bi-Si, operacija je opisana kao jedan od najznačajnijih programa održavanja na svetu. Čišćenje mosta smatra se veoma opasnim poduhvatom, jer radnike primorava da satima provode u neudobnim pozama, izloženi opasnostima trovanja azbestom i starom farbom.

Roboti, delo naučnika Tehnološkog univerziteta u Sidneju (UTS), najpre skeniraju površine za čišćenje, praveći 3D mape i proračune koliko je snage potrebno da se sa pojedinih delova mosta skine farba.

"Posao čišćenja mosta je veoma riskantan za ljude. Most vibrira zbog saobraćaja i ima kompleksnu strukturu, pa smo se zato obratili UTS-u za pomoć", kazao je predstavnik australijske službe za puteve i vode. 

Jedna od glavnih znamenitosti grada, Sidnejski lučki most, poznat i kao "Vešalica za kaput" (Coathanger) zbog karakterističnog lučnog izgleda, otvoren je u martu 1932. godine, a do 1967. je bio najviša građevina u Sidneju.
Izvor: Tanjug

No comments:

Post a Comment